Πέμπτη 31 Ιουλίου 2008

Nikos Chatzinasios: «Προτείνω να κρατούμε χαμηλούς τόνους.»

ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΥΜ:

Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2007 7:07 μμ
Nikos Chatzinasios έγραψε:

«Δεν έχω διαβάσει το εν λόγω δημοσίευμα στον "Ορθόδοξο Τύπο" ούτε τα δημοσιεύματα των εφημερίδων που αναφέρει. Εγώ προτείνω να κρατούμε χαμηλούς τόνους και να κρίνουμε πάντοτε με συνείδηση της δικής μας αμαρτωλότητας. Ποτέ να μην ξεχνάμε τη σημασία της αρχιεροσύνης η οποία καταδεικνύεται καταλυτική στην Αγία Γραφή, άσχετα από τα πρόσωπα στα οποία αποδίδεται. Καλά Χριστούγεννα.».
http://natapoume.pblogs.gr/2007/12/157130.html

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΙΕΡΑ;
(Άρθρο του περιοδικού «Σταυρός»- Τεύχος Απριλίου 2003)

«Το περιεχόμενο κασετών με αισχρές συνδιαλέξεις Μητροπολίτου επιβεβαιώθηκε. Ο Μητροπολίτης αποδείχθηκε όντως ένοχος ροζ σκανδάλων. Και η Ιερά Σύνοδος όφειλε να καθαιρέσει τον σκανδαλοποιό. Αλλά δεν τον τιμώρησε με την πρόφαση, πρόφαση εν αμαρτίαις, ότι οι κασέτες είναι προϊόν υποκλοπών! Η Ιερά Σύνοδος δηλαδή καταδικάζει τις υποκλοπές συνομιλιών, όχι και τα ροζ σκάνδαλα!
Η αμνήστευση από την Ιερά Σύνοδο των σεξουαλικών σκανδάλων κληρικών, και μάλιστα υψηλόβαθμων, είναι μεγαλύτερο σκάνδαλο, είναι σκάνδαλο σκανδάλων. Και δημιουργεί ευκόλως φρικτές υποψίες για την πλειονοψηφία των Συνοδικών αρχιερέων, καθώς και αγανάκτηση και αηδία απέναντι τους. Διερωτώνται οι πιστοί: Έπαυσαν τα σεξουαλικά αμαρτήματα, ακόμη και τα παρά φύση, να θεωρούνται αμαρτήματα; Έπαυσε να ισχύει ο αποστολικός λόγος, «Δει τον επίσκοπον ανεπίληπτον είναι»; (Α΄ Τιμ. 3: 12). Έπαυσαν να ισχύουν οι Ι. Κανόνες; Και αφού στις μέρες μας ούτε τα δόγματα λαμβάνονται σοβαρά υπ΄ όψιν ούτε οι ηθικές εντολές, προς τι υπάρχει η Εκκλησία; Για να λύνουν ορισμένοι το επαγγελματικό τους πρόβλημα; Για να γίνονται ορισμένοι δεσποτάδες και να χοροστατούν και να λειτουργούν και να επιδεικνύουν τις χρυσοστόλιστες στολές τους και να προσκυνούν με εδαφιαίες μετάνοιες και να διασυνδέονται με τους μεγάλους και τους τρανούς του κόσμου και να ικανοποιούν τη μεγαλομανία τους; Γι΄ αυτό ήλθε στον κόσμο και σταυρώθηκε ο Θεός;
Κατάπτυστες οι αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου να τίθενται στο αρχείο υποθέσεις αποδειγμένων βοώντων σεξουαλικών σκανδάλων κληρικών, και μάλιστα επισκόπων. Τέτοια Σύνοδος πρέπει να πάψει να λέγεται Ιερά. Τέτοια Σύνοδος πρέπει να μετονομασθεί «Ανιαρά Σύνοδος» .η μάλλον «Σύνοδος αθετούντων» (Ιερ. 9;12) ή «Συναγωγή πονηρευομένων» (Ψαλμ. 21:17).
Οι καλοί επίσκοποι τι κάνουν; Πώς ανέχονται τόσο μεγάλα σκάνδαλα; Πώς δεν διαμαρτύρονται με όλη τη δύναμη της ψυχής τους; Πώς δεν διακινδυνεύει κανείς τον θρόνο του για την ευπρέπεια του οίκου του Θεού; Εξέλιπαν γενναίοι άνδρες από την τάξη των ανώτερων αξιωματικών της στρατευομένης Εκκλησίας; Όλοι οι στρατηγοί της Εκκλησίας είναι άτολμοι και δειλοί; Φοβούνται μη χάσουν τη θέση τους στην εκκλησιαστική εξουσία; Δεν φοβούνται μήπως καταλάβουν θέση στην καιομένη λίμνη της Αποκαλύψεως; (21:8).»

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

«...Υπάρχουν δυστυχώς εποχές, κατά τις οποίες το πλοίο της Εκκλησίας πάει αργά μέσα στους ωκεανούς, των κοινωνιών του κόσμου αυτού. Τι άραγε να συμβαίνει; Ποιες είναι οι αιτίες της καθυστέρησης της πνευματικότητας και της δραστηριότητας; Πολλές. Μια από αυτές είναι και ΤΑ ΟΣΤΡΑΚΑ!..
...Όπως τα όστρακα κολλάνε στις πλευρές του πλοίου και δυσκολεύουν την κίνησή του, έτσι και στα πλευρά του πνευματικού πλοίου κολλάνε άτομα, τα οποία, όχι μόνο δεν προσφέρουν τίποτα στην Εκκλησία, αντίθετα συντελούν στο να χάνει την ταχύτητα του το σκάφος της και να γίνεται δυσκίνητο.
ΦΙΛΑΥΤΑ, ΙΔΙΟΤΕΛΗ, ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΛΟΓΑ, ΑΙΣΧΡΑ, ΔΕΙΛΑ ΚΑΙ ΑΝΑΝΔΡΑ ΑΤΟΜΑ, ΑΥΤΑΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΣΤΡΑΚΑ!..
...Οι άνθρωποι αυτοί ονομάζονται μεν χριστιανοί, αλλά πλην του ονόματός των τίποτα άλλο δεν έχουν να παρουσιάσουν από τα γνωρίσματα του Χριστιανισμού.
ΟΣΤΡΑΚΑ ΛΑΪΚΟΙ, ΑΛΛΑ ΠΡΟΠΑΝΤΟΣ ΚΛΗΡΙΚΟΙ,
ΑΝΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ,
ΔΙΑΚΟΝΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ,
ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΖΟΥΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
Αυτοί σαν όστρακα έχουν κολλήσει στα πλευρά της Εκκλησίας και δυσκολεύουν την κίνηση της. Η Εκκλησία, αν θέλει να αποκτήσει και πάλι τη ζωτικότητα των πρώτων ημερών, πρέπει να απαλλαγεί από τα όστρακα αυτά.
Και τα μεν φυσικά όστρακα εύκολα ξεκολλάνε από τα ύφαλα του πλοίου. Αλλά τα όστρακα, για τα οποία μιλάμε, πολύ δύσκολο είναι να αποκολληθούν. Έχουν τόσο προσκολληθεί, ώστε, όταν κάποιος επιχειρήσει να κάνει κάθαρση εκ των τοιούτων, όπως έπραξαν μεγάλοι Πατέρες και δάσκαλοι της Εκκλησίας, είναι ικανά να δημιουργήσουν ρήγμα στο σκάφος και να προκαλέσουν πνευματικά ναυάγια..
..Και όμως το ύψιστο συμφέρον της Εκκλησίας είναι να αποκολληθούν όση αντίσταση και αν προβάλουν. Τούτο είναι έργο της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης, η οποία, με βάση τους ιερούς Κανόνες, πρέπει να εργαστεί, να γίνει κατά κάποιο τρόπο δεξαμενή ναυπηγείου, στο οποίο τα πλοία μπαίνουν για καθαρισμό.
Ω Κύριε! Ποιος θα μπορέσει να καθαρίσει την Εκκλησία εκ τοιούτων όστρακων; Στείλε μας πάλι στην Εκκλησία ΑΝΤΡΕΣ ισχυρούς στο πνεύμα, για να επιληφθούν της ΚΑΘΑΡΣΗΣ του πνευματικού πλοίου.
ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ, ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΕΙΧΕ, ΟΤΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΜΕ ΛΙΓΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΡΩΟ ΕΚΕΙΝΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ».
(Σεβ. μητροπολίτης ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ Α. ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ)

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

...Πριν από χρόνια, ταξίδευα με ένα τουριστικό λεωφορείο. Στο πίσω ακριβώς κάθισμα από μένα ήταν δυο δηλωμένοι εχθροί της Εκκλησίας μας οι οποίοι συζητούσαν το... πώς θα αλώσουν την Ορθόδοξη Εκκλησία! «Δεν κάνουμε τίποτα απ' έξω. Πρέπει να διεισδύσουμε βαθειά, ως ιερείς - αρχιερείς - αρχιεπίσκοποι και πατριάρχες, για να τους ανατρέψουμε τα πάντα, σιγά - σιγά, από μέσα», τους άκουσα να σχεδιάζουν!..
Μόνο έτσι, εξηγούνται πολλά από όσα συμβαίνουν στην Εκκλησία μας, σήμερα...
Σίγουρα, το σχέδιο αυτό εφαρμόζεται από πολύ καιρό, (και από πολλούς!), πριν να το σκαρφιστούν οι συγκεκριμένοι αυτοί «κύριοι» συνταξιδιώτες μου.

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

Και βέβαια, δεν παραγνωρίζω τις ατέλειες και τα ανθρώπινα λάθη. Η Εκκλησία είναι θεανθρώπινος οργανισμός, και είναι τέλειος μόνο ως προς το θείο του μέρος, διότι μόνον ο Θεός είναι Τέλειος.
Το να αμαρτάνει κανείς είναι ανθρώπινο, αλλά το να μένει (συνειδητά - πεισματικά - δογματικά) κανείς στην αμαρτία, είναι σατανικό, λένε τα ιερά κείμενα.

Για τα τωρινά «βδελυρά δείγματα γραφής της επίσημη Εκκλησίας» αντιδρά και ζητά κάθαρση (ποιος θέλει το σπίτι του βρώμικο, και πολύ περισσότερο τον «οίκο του Θεού»;) κάθαρση λοιπόν ζητάει ο μητροπολίτης Νικόλαος (που εδρεύει στα Σπάτα). Και άλλοι δεσποτάδες... πάνε να τον φάνε! Άντε ρε... «καθαρέ» αιρετικέ, του λένε! Στην ίδια δε την «ιερά σύνοδο της ιεραρχίας» πρόσφατα, όταν ακούστηκε να αναστενάζει και να λέει: «Τι θέλω εγώ εδώ μέσα!», του απάντησε (του Νικολάου) ένας δεσπότης (ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ) με πολλά θεολογικά κουσούρια φορτωμένος, ως εξής: «Αυτοί είμαστε! Αν δεν σου αρέσουμε, να σηκωθείς και να φύγεις! Να παραιτηθείς...»!..

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

Κάποιοι από αυτούς τους μεγαλοπαπάδες, δεν κρατιούνται. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι είναι προβοκάτορες στον εκκλησιαστικό χώρο. «Αυτή είναι η Εκκλησία», λένε, πονηρά. «Και αν δεν σας αρέσουμε, να πάτε να γίνετε προτεστάντες»!.. Και για του λόγου μου το αληθές, έρχονται μετά αιρετικά έντυπα σπίτι μου ταχυδρομικώς, και χειροκροτούν αυτούς τους καθ' όλα ξεφωνισμένους τύπους... Έντυπα, που τα ξαποστέλλω, φυσικά, αμέσως ως «απαράδεκτα».

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΥΠΟΥ ΤΖΑΚΟΥΖΙ! Τζακούζι έφτιαχνε λένε, στην εκκλησία, ο Γιοσάκης, γείτονας εκεί στην ενορία του άλλου «διάσημου», του παπα-Τσάκαλου, εκεί στην «αυλή των θαυμάτων» στην διαβόητη (λόγω του έκπτωτου ήδη Παντελεήμονα) μητρόπολη Αττικής. (ΤΩΝ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΩΝ!)
Αλλά και κάποιο υδρομασάζ ακούστηκε σε ρεπορτάζ ότι έφτιαχνε στο... δωμάτιό του, σε... «κατασκήνωση θηλέων» (!) ο μητροπολίτης Πειραιά, πνευματικός πατέρας του Αρχιεπίσκοπου, ο κ. Καλλίνικος, ο οποίος αθωώθηκε για τις κατηγορίες εις βάρος του περί ομοφυλοφιλίας (ενεργητικού τύπου!), και δεν θέλω να πιστέψω ότι στην αθώωσή του συνέβαλε η πνευματική αυτή συγγένεια με τον κ. Χριστόδουλο... Βλέπετε, για παρόμοια «αμαρτήματα» κατηγορήθηκε και ο κ. Κουμαριανός (πρώην μητροπολίτης στην Καρδίτσα) που αθωώθηκε και αυτός (πνευματικό παιδί του Μακαριοτάτου!), και επέστρεψε πάλι δριμύτερος!..

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

Οι κληρικοί, δεν είναι (αυτοί και μόνο!) η Εκκλησία όπως νομίζουν μερικοί, αλλά οι ιερωμένοι ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΚΑΙ (οι μισθωτοί) ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ της Εκκλησίας...
...Και άλλοι μεν από αυτούς είναι καλοί εκπρόσωποι και υπάλληλοι, άλλοι δε κακοί. Μακάρι να ήταν όλοι καλοί. Αλλά αφού ο λαός, από τους οποίους προέρχονται, δεν είναι όλος καλός, είναι φυσικό να μην είναι και όλοι οι κληρικοί καλοί.
Να λέμε μάλιστα και... «Δόξα τω Θεώ», διότι υπάρχουν αρκετοί ενάρετοι και άγιοι κληρικοί.
Διότι όπως λένε οι προφητείες, στο μέλλον οι καλοί κληρικοί, όπως και οι καλοί λαϊκοί, θα γίνονται δυστυχώς λιγότεροι, θα αυξάνονται δε και θα πληθαίνουν οι κακοί χαρακτήρες.
Η Γραφή προφητεύει τα θλιβερά φαινόμενα των δύσκολων καιρών μας, για να μην «πέφτουμε από τα σύννεφα», αλλά από την εκπλήρωση των προφητειών της Γραφής να γινόμαστε πιο δυνατοί στη πίστη...

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

...Δεν φταίει, λοιπόν, η Εκκλησία για τα σκάνδαλα, και δεν είναι σωστό και δίκαιο να αποδίδουμε μομφή στον ιερό και άγιο θεσμό της Εκκλησίας και να ψυχραινόμαστε και να αποστατούμε από την Εκκλησία (κάνοντας έτσι και το χατίρι ορισμένων ρασοφόρων που λειτουργούν ως προβοκάτορες - πράκτορες των εχθρών της Εκκλησίας μας).
Αντίθετα, επειδή λόγω των σκανδάλων η Εκκλησία, η γλυκιά μας μάνα, περνάει αυτήν την κρίση (θυμόσαστε το Ευαγγέλιο της Κυριακής, την περικοπή για το θαύμα με τους μαθητές στο πλοίο που κινδύνευε να βουλιάξει, και ήρθε ο Κύριος περπατώντας πάνω στα μανιασμένα κύματα;), σε αυτή λοιπόν την κρίση, οφείλουμε να συνδεθούμε («όσοι πιστοί» βέβαια) πιο στενά με την Εκκλησία και να βοηθήσουμε, να περάσει η κρίση.
Γι αυτό και εγώ λέω μπράβο στον μητροπολίτη Μεσογαίας κ. Νικόλαο Χατζηνικολάου, για να του συμπαρασταθώ, για να μην αισθάνεται μόνος στον αγώνα για την κάθαρση...

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

Έχω να προσθέσω και τούτο:
Μια απλοϊκή γυναίκα, τηλεφώνησε σε ένα κανάλι τηλεόρασης, όπου γινόταν εκπομπή για τα σκάνδαλα κληρικών, και είπε:
«Στην εκκλησία δεν πηγαίνουμε για τους παπάδες, πηγαίνουμε για την ψυχή μας»!..
...Σοφός θεολογικά ο λόγος της απλοϊκής γυναίκας.
Ναι, πηγαίνουμε στην εκκλησία για την ψυχή μας, και όχι για τους παπάδες!
Και όπως λέει ένας μεγάλος σύγχρονος θεολόγος, ο κ. Νικόλαος Σωτηρόπουλος, πηγαίνουμε όπως... στο σούπερ - μάρκετ για τα αναγκαία και όχι για τους υπαλλήλους.
Η Εκκλησία είναι το πνευματικό σούπερ - μαρκετ, το σούπερ - μάρκετ του Θεού!..
Οι σκανδαλοποιοί, που λέγαμε, αν δεν μετανιώσουν, θα καταδικαστούν από τον Θεό.
(Εμείς γι αυτό «κρίνουμε» τώρα τη διαγωγή τους για να συνέλθουν και να μην κριθούν - καταδικαστούν οριστικά από τον Θεό, τότε, για την αμετανοησία τους)...
...Αλλά και όσοι σκανδαλίζονται και απομακρύνονται από την Εκκλησία, και αυτοί θα καταδικαστούν!
Όποιος για οποιαδήποτε αιτία και αφορμή αρνείται την Εκκλησία, αυτός εξάπαντος αρνείται τη σωτηρία του...

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

Εκτός από την ωραία αυτή εικόνα του π. Αυγουστίνου, της παραβολής δηλαδή όπου η Εκκλησία παρομοιάζεται με πλοίο (όπου Κυβερνήτης βέβαια είναι ο Χριστός), έχουμε και την παρομοίωση της Ελπίδας, με... την άγκυρα του πλοίου! Αυτό, από τον απόστολο Παύλο στην προς Εβραίους επιστολή του. Εκεί γράφει για την ελπίδα που έχουμε σαν άγκυρα της ψυχής, άγκυρα ασφαλή και βέβαιη!..
Όλα αυτά, μαζί και με το Ευαγγέλιο της Κυριακής (με τους μαθητές στο πλοίο και τον Χριστό να έρχεται προς αυτούς περπατώντας πάνω στη φουρτουνιασμένη θάλασσα), μου θύμισαν και ένα τραγούδι των εφηβικών μου χρόνων:
Στου Χριστού μας το λιμάνι
θα αρμενίζω με χαρά
ύστερα από κάθε πάλη
μεσ' 'τα κύματα βαθειά.
Λατρευτέ μας Χριστέ - Λατρευτέ μας Χριστέ,
Και του πλοίου μας οδηγέ!
Που μεθάς την καρδιά - που μεθάς την καρδιά,
του πιστού που σε αγαπά!..
...Από μακριά δε, ακούω (σαν να έρχονται από έρημο βράχο - βράχο κάποιου καημού), ακούω τα τραγούδια (των ναυαγών της πίστης;) να καταριούνται τη «μοίρα» που τους ζήλεψε και το φθονερό μάτι που τους μάτιασε και χάσανε την αγάπη «σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε στης λίμνης μέσα το θόλο νερό»..
Ή, ακούω, συντριμμένοι να λένε: «Είναι βαριά η μοναξιά, είναι πικρά τα βράχια, παράπονο η θάλασσα και μου 'πνιξε τα μάτια»..
Ή, απελπισμένα (θέλουνε και μουσική λίγο πριν την εξαφάνισή τους!) να ζητάνε: «Φέρτε μου ένα μαντολίνο, για να δείτε πώς πονώ, κι ύστερα θα γίνω κρίνο κι ύστερα πια θα χαθώ. Τι με νοιάζει σαν χαθώ - αφού θα έχω γίνει κρίνο...».
Χαμός!..
..Αλλά εμείς («όσοι πιστοί»), μέσα στο πλοίο της Εκκλησίας, με άγκυρα την ελπίδα, έχουμε ειρήνη και γαλήνη στη ζωή μας.
Όσο και αν τα κύματα και θαλασσοταραχές της ζωής αυτής μας χτυπάνε με μανία, εμείς μπορούμε να μένουμε ατάραχοι.
Διότι η άγκυρά μας, κρατάει την ψυχή μας σταθερά στο Θεό και δεν την αφήνει να παρασυρθεί από τους ανέμους και τα κύματα των πειρασμών, των προβλημάτων, των δοκιμασιών και των θλίψεων. Στον Κύριό μας Ιησού Χριστό θα εμπιστευόμαστε απόλυτα
τη ζωή μας και την ελπίδα μας για να μη ναυαγήσουμε ποτέ..

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

Ταπεινή μου γνώμη:
Αν και πρέπει να σεβόμαστε έναν ιερέα για το ράσο που φοράει, δεν είμαστε όμως υποχρεωμένοι και να τον τιμήσουμε κιόλας (φιλώντας του το χέρι π.χ.), αν και αυτός ο ρασοφόρος δεν τιμάει το ιερό αυτό σχήμα...
...Αν μάλιστα είναι και μεγάλος σκανδαλοποιός (τύπου Παντελεήμονα, πρώην Αττικής, πρώην Ζακύνθου...) έχουμε το δικαίωμα να απαιτήσουμε από τους φίλους του (Μακαριότατο και ΣΙΑ) που τον κάλυπταν μέχρι τώρα, να τον αποσχηματίσουν! Τι θα πει είναι έκπτωτος από τη διοίκηση της Εκκλησίας, αλλά... Άξιος να ιερουργεί, να μας διδάσκει μέσα στους ναούς, και να μας κοινωνάει κιόλας;
ΑΙΣΧΟΣ! ΑΙΣΧΟΣ! ΑΙΣΧΟΣ!
Ως προς τα μυστήρια: Εγώ, δεν θα πάω να εξομολογηθώ σε έναν διαβόητο, ΑΝΑΞΙΟ κληρικό. Αντίθετα, θα κοιτάξω να βρω έναν σεβάσμιο, πιστό, ευλαβή και καταρτισμένο ιερέα.
Όπως δεν θα πήγαινα ποτέ για μια ασθένειά μου σε ένα τυχαίο γιατρό, έτσι (και πολύ περισσότερο), δεν θα εμπιστευόμουν την ψυχή μου σε έναν άκρως ακατάλληλο, ή στον πρώτο τυχόντα, ιερωμένο.
Και αυτό κάνω και με τους ιερείς της ενορίας μου (που όλο τους κοντράρω) χρόνια τώρα. Παρά ταύτα, επειδή δεν βαρύνονται με ηθικά (με τη στενή έννοια της λέξης) παραπτώματα, εξακολουθώ να εκκλησιάζομαι εκεί, και να κοινωνώ από αυτούς.
Άραγε όμως τα μυστήρια που γίνονται από ανάξιους ιερείς, είναι έγκυρα ή άκυρα;
Και πώς θα είμαστε σίγουροι αν ο παπάς που μας πάντρεψε ή που βάφτισε το παιδί μας είναι καλός ή υποκρίταρος, μασκαράς και θεατρίνος;
Την απάντηση, μας τη δίνει η Εκκλησία (με το στόμα του Ιωάννη του Χρυσοστόμου, αν δεν κάνω λάθος), ότι ο Θεός επιτρέπει να είναι ΟΛΑ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΕΓΚΥΡΑ, ακόμα και τα από ανάξιους τελούμενα, και τούτο.. «δια την άγνοια του λαού», λέει, για να είναι ήσυχος δηλαδή ο λαός!..
Μια παρομοίωση:
Η Εκκλησία είναι η... Δ.Ε.Η. ας πούμε, και η αγιαστική Χάρη που μεταδίδει είναι το ηλεκτρικό ρεύμα! Ε, τότε τα καλώδια μεταφοράς της Χάρης αυτής είναι οι παπάδες μας...
...Και τα καλώδια, δεν είναι ούτε χρυσά ούτε ασημένια είναι, αλλά από ένα φτηνό, σχετικά, υλικό: τον χαλκό!
Όπως λοιπόν δεν θα αρνηθούμε ποτέ τις υπηρεσίες της Δ.Ε.Η. παραπονούμενοι για το... ευτελές αυτό υλικό της, το χαλκό, έτσι και με την Εκκλησία: Δεν θα μας απομακρύνουν ποτέ από τις δωρεές της Εκκλησίας μας, παπάδες που δεν είναι «καλοί και χρυσοί».
Ένα παρόμοιο παράδειγμα ανάφερα πιο πάνω με το σούπερ - μάρκετ όπου δεν πηγαίνουμε για τους υπάλληλους (υπάλληλοι της εκκλησίας είναι οι ιερείς) αλλά για να πάρουμε ό,τι έχουμε ανάγκη.
Αλλά όπως σε ένα κατάστημα τροφίμων, ας πούμε, δεν μπορούμε να ανεχτούμε έναν που μας προσβάλει κατάμουτρα, έναν αγενή, έναν κλέφτη, ένα σιχαμερό και βρομιάρη υπάλληλο, έτσι και στην εκκλησία έχουμε κάθε δικαίωμα να διαμαρτυρηθούμε για ανάλογη συμπεριφορά από ιερείς...

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΑΝΔΑΛΟΠΟΙΟΥΣ: Να ευχόμαστε να μετανοήσουν πριν απέλθουν από τον κόσμο αυτό, ή να συναισθανθούν το κακό που κάνουν ως ακατάλληλοι για την Εκκλησία και να τα μαζέψουν να φύγουν μόνοι τους αφού το «κοπάδι» τους (που δεν είναι ποίμνιο του Χριστού) τους ανέχεται και τους υποστηρίζει.
Και αν ζητάμε να κάνουν, ως εκκλησιαστική αρχή που είναι, κάθαρση, είναι διότι είναι υποχρεωμένοι από το καταστατικό της Εκκλησίας να το κάνουν (καταστατικό που είναι και νόμος του κράτους, της «νόμω κρατούσης Πολιτείας».
Και... «φωνή Λαού, οργή Θεού»! Μπορεί να ευαισθητοποιηθεί και το Κράτος, και να προχωρήσει στο «χωρισμό» από μια «τέτοια» (Άρχουσα) Εκκλησία, έτσι όπως την κατάντησε (ελέγχοντάς την)... σαν τα μούτρα του!.. Και να πάψει να την «στηρίζει» αποφασίζοντας αυτό, το Κράτος, για την Εκκλησία (νόμοι "εκκλησιαστικοί", ποιος παπάς η Δεσπότης, ή Αρχιεπίσκοπος ή Πατριάρχης αρεστός στο κράτος ή στη... Μασονία θα εκλεγεί, κ.λπ. , κ.λπ.)!..
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τον π. Αυγουστίνο τον τίμησαν (ΕΠΙΣΗΜΑ, ΠΡΟΣΦΑΤΑ) «για εσωτερική κατανάλωση», και για να «ρίξουν στάχτη στα μάτια» του πραγματικά καλού ποιμνίου (όχι του «κοπαδιού»). Για να μας κοιμίσουν πείσουν, ότι ανήκουν και αυτοί στην Εκκλησία που υπηρέτησε με Πατερικό ζήλο ο άνθρωπος αυτός που έκανε βέβαια και λάθη (αλάνθαστος είναι μόνο ο Θεός) αλλά έκανε και τόσα καλά στην Εκκλησία που το ένα χιλιοστό από αυτά αν του καταλογίσει ο Θεός, σίγουρα θα τον τιμήσει (Αυτός χωρίς υποκρισία βέβαια όπως κάποιοι «ποιμένες» της Εκκλησίας Του) και θα τον αναδείξει άγιο (με τα δικά Του βέβαια κριτήρια...).
...Όσο για τα «πολυχρόνια» των δεσποτάδων που είναι περισσότερα και από τα «Κύριε ελέησον» σε μια ιερή ακολουθία, έχω να πω ότι ο π. Αυγουστίνος (ο «Καντιώτης»), μόλις έγινε Επίσκοπος στη Φλώρινα απαγόρευσε να του ψάλουν «πολυχρόνια»... Και ζει ακόμα (στα 100, και!) παρά τις «ευχές» - κατάρες των «χριστιανών», παρόμοιων με αυτούς που και εμένα καταριούνται. Διότι, μια παροιμία λέει ότι αν άκουγε ο Θεός τα κοράκια, θα είχανε ψοφήσει όλα τα (ταπεινά πρώτα από όλα) γαϊδουράκια...
Ως προς το "ΑΙΣΧΟΣ": Δεν έχω πρόβλημα επάρκειας. Από τα εφηβικά μου χρόνια διαθέτω ανεξάντλητα τέτοια αποθέματα θάρρους. Και "ΑΙΣΧΟΣ" έχω φωνάξει και «ΑΝΑΞΙΟΣ», και έχω προσφέρει και το αίμα μου ως θύμα τραμπούκων Δεσποτάδων μέσα στους «Δεσποτικούς» ναούς! Έτσι έχω πληρώσει σαν «καλό κοπάδι», την τόλμη μου.

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

Ήταν που λέτε, Αρχιεπίσκοπος ο Σεραφείμ (ο εκλεκτός της δεύτερης και πιο σκληρής χούντας, του Ιωαννιδη, ο και προσωπικός φίλος αυτού).
Είναι Κυριακή πρωί, αλλά κάποιο μικρό πρόβλημα υγείας με κρατάει στο σπίτι. Ανοίγω τηλεόραση που μεταδίδει τη λειτουργία από τη Μητρόπολη της Αθήνας, και διαπιστώνω με έκπληξη ότι γίνεται χειροτονία ανθρώπου που έχει καταγγελθεί ως πρόσωπο ανάξιο...
Από περιέργεια, για να δω αν θα υπάρχουν τολμηροί άνθρωποι που θα αντιδράσουν (και πιστεύοντας ότι η τηλεόραση θα έκοβε τέτοιες σκηνές), παίρνω ένα ταξί, και πάω (για πρώτη φορά) στον μητροπολιτικό ναό.
Ήταν όπως τα είχα φανταστεί!
Από την πόρτα κιόλας, μόλις πάτησα το πόδι μου εκεί, αντιλήφθηκα ότι μέσα στο ναό δεν γινόταν χειροτονία Επισκόπου αλλά... του κουτρούλη ο γάμος!..
...Η πραγματική «χειροτονία» ήταν από μπράβους του Σεραφείμ και του χειροτονούμενου, προς τους ανθρώπους που (σύμφωνα με το τυπικό) είχαν δικαίωμα την κατάλληλη στιγμή να φωνάξουν «ΑΝΑΞΙΟΣ!», αν αυτό πίστευαν και μπορούσαν να το αποδείξουν.
Η εκκλησιαστική όμως χούντα, δεχόταν μόνο τα «Άξιος», και οι διαφωνούντες είχαν την «τύχη» που περιέγραψα. Σαν πρόβατα στη σφαγή ήταν οι διαφωνούντες. Η περιστρεφόμενη τσάντα μιας «δεσποτικής» κυρίας, κάτι πολύ βαρύ πρέπει να περιείχε αφού περιστρεφόμενη και πέφτοντας πάνω σε χέρια και κεφάλια έκανε μεγάλο κακό!
Αν και ήταν καλοκαίρι, με έλουσε κρύος ιδρώτας, βλέποντάς τα όλα αυτά.
Δεν χρειαζόταν άλλη απόδειξη να καταλάβω, να πιστέψω ότι ήταν πράγματι ΑΝΑΞΙΟΣ ο δεσπότης που χειροτονούσαν τη στιγμή αυτή και το φώναξα!
Αφού με έναν ελιγμό ξέφυγα από την τσάντα της μαινόμενης «κυρίας» (η ίδια γλίστρησε, κωλοκάθησε, και την άλλη μέρα ΤΑ ΝΕΑ είχαν πρωτοσέλιδη τη φωτογραφία της με τα πόδια ψηλά, να μας... «φωτογραφίζει»!)... (ΗΤΑΝ Η ΜΑΝΑ ΤΟΥ... ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ!)
Ξέφυγα που λέτε, και προσπάθησα να αποσπάσω από τα χέρια του οδηγού του Αρχιεπισκόπου (λένε ότι τράβηξε και όπλο μετά), να του αποσπάσω ένα αδύνατο γεροντάκι που «τις έτρωγε».
Το κατάφερα να τον τραβήξω τον οδηγό από το γεροντάκι, αλλά δέχτηκα εγώ την μανία του μπράβου. Από τα χτύπημά του, προήρθε και το αίμα που λέγαμε (σχισμένο πουκάμισο και χείλη σκισμένα να αιμορραγούν).
Δεν έκατσα βέβαια να φάω και άλλες.
Ήδη οι δυνάμεις μου (λόγω και της αδιαθεσίας μου) δεν μου επέτρεπαν άλλους παλικαρισμούς.
Βγήκα έξω να σωθώ (έξω από την εκκλησία η σωτήρια στην περίπτωση!), και αφού έκατσα κάπου να συνέλθω, πήγα μετά εκεί κοντά, στο Πρώτο αστυνομικό τμήμα (της περιοχής) όπου και έδωσα «μαρτυρική» κατάθεση!..
Αυτά...

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

Η χειροτονία του «δεσπότη»...
(«ο Θεός να τον κάνει», αλλά δεν τον έκανε ο Θεός!)
Άλλωστε όλοι αυτοί οι χρυσοστόλιστοι δεσποτάδες που συμμετείχαν προεξάρχοντος του μ. Σεραφείμ Τίκα, ήταν μακριά από το μακελειό των πιστών από τους μπράβους τους. Ήταν εκεί ψηλά, ξέρετε, στο χώρο τελετών και «επίσημων»!
Όλα τα παρατράγουδα έγιναν μπροστά, στο χώρο των πιστών!
Αλλά δεν σας τα είπα όλα πριν!
Όταν λοιπόν έφθασα (μετά από μια ώρα που συνήλθα κάπως) στο αστυνομικό τμήμα (έτσι, με εμφανή τα χάλια μου) για να καταγγείλω τον ξυλοδαρμό μου, μου λέει ο αξιωματικός υπηρεσίας:
«Ξέρετε, έχουμε κάνει μόλις πριν λίγα λεπτά συλλήψεις. Ελάτε στο κρατητήριο να τους δείτε, ώστε να αναγνωρίσετε από τους κατηγορούμενους (ως ταραξίες) αυτούς, αυτόν που σας χτύπησε».
Πάω, και τι να δω! Είχαν συλληφθεί μόνο όλοι οι ξυλοδαρμένοι από τους μπράβους!!!.. διότι όπως μου είπε ο αστυνομικός... αυτούς υπέδειξε ο Αρχιεπίσκοπος (οι οποίοι έσπευσαν μετά την αποχώρηση μου από το ναό), αυτούς υπέδειξε ως... παρείσακτους στο χώρο!!!..
Έμαθα δε, ότι πριν έλθουν οι αστυνομικοί, έλεγε ο Σεραφείμ στους μπράβους του: «Βαράτε τους και μην τους φοβόσαστε! Κατηχητόπουλα είναι!».
Α, μέσα στους (αθώους όλους) συλληφθέντες, εκεί στα κρατητήρια, αναγνώρισα και έναν (σε κακό χάλι και αυτός) που δεν είχε λάβει μέρος στις συμπλοκές διότι κατέγραφε ως εκκλησιαστικός ρεπόρτερ, από μια άκρη του ναού, τα γεγονότα... Το μάτι όμως τον μπράβων τον ανακάλυψε, και το χέρι τους τον περιποιήθηκε!
...Ήταν ο θεολόγος Ιωάννης Πήχος, ο μετέπειτα αρχιμανδρίτης π. Χρυσόστομος, ο σημερινός ηγούμενος της Ιεράς Μονής Λογγοβάρδας, Πάρου!..

Forum EPISKEPTHS 
(Π. Μιχαλόπουλος), έγραψε:

Αυτό το χιλιο-ειπωμένο... «Ρε, δεν πάτε να δείτε αν έρχομαι!», θυμήθηκα, τελευταία.
Το θυμήθηκα όταν μετά την απόδοση της μέγιστης τιμής της «Ιεράς Συνόδου» προς τον Γέροντα Επίσκοπο (πρώην μητροπολίτη Φλωρίνης) πατέρα Αυγουστίνο Καντιώτη, κυκλοφόρησε η «Χριστιανική Σπίθα» (το προσωπικό του δημοσιογραφικό όργανο, του π. Αυγουστίνου) με πρωτοσέλιδο το (σχετικό με ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ) ακόλουθο κείμενο:
«Ο τρόπος που λειτουργεί η Ιερά Σύνοδος, διαρκής και έκτακτη, δημιουργεί πλείστα όσα ερωτήματα σε πιστούς αλλά και άπιστους.
Μυστήριο καλύπτει τις συνεδριάσεις της Συνόδου.
Απαγορεύεται η είσοδος στους λαϊκούς, στους κληρικούς, στους δημοσιογράφους.
Οι επίσκοποι μένουν άγρυπνοι από φόβο μην τύχει και παρεισφρήσει κάποιος ανεπιθύμητος στις τάξεις τους.
Μένουν άγρυπνοι για να προλάβουν κάθε απόπειρα ν' αλλοιωθεί η σύνθεση της εκκλησιαστικής ηγεσίας ή να επηρεασθεί αυτή από το Σώμα της Εκκλησίας, τον λαό του Θεού.
Όχι μόνο συζητούν οι επίσκοποί μας κεκλεισμένων των θυρών, αλλά και κρύβουν τις συζητήσεις γραμμής από τους άλλους.
Ο ΤΡΟΠΟΣ ΑΥΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΜΑΣΟΝΙΚΗ ΣΤΟΑ,
ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ,
ΑΠΟΛΥΤΑΡΧΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ,
Ή ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ.
ΔΕΝ ΘΥΜΙΖΕΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ.
Εάν ανατρέξουμε για παράδειγμα στην Αποστολική Σύνοδο, που πρέπει να είναι το πρότυπο και το τέλειο υπόδειγμα κάθε συνόδου, βλέπουμε τα εξής αξιοπρόσεκτα:
α΄) «Σίγησε παν το πλήθος και ήκουον Βαρνάβα και Παύλου» (Πράξεις, 15, 12).
Άγιοι αρχιερείς, υπήρχε «πλήθος» στη σύνοδο, που παρακολουθούσε τις εργασίες της.
β΄) «Τότε έδοξε τοις αποστόλοις και τοις πρεσβυτέροις συν όλη τη εκκλησία...» (Πράξεις, 15, 22), και..
γ΄) «Οι απόστολοι και οι πρεσβύτεροι και οι αδελφοί..» (Πράξεις, 15, 23).
Άγιοι αρχιερείς, φαίνεται σαφέστατα ότι η «εκκλησία» σήμερα διαστέλλεται από τους απόστολους και τους πρεσβύτερους... Επίσης και οι «αδελφοί» τότε, δεν παρακολουθούσαν απλώς, αλλά συμμετείχαν ενεργά.
Σήμερα τα αυτονόητα αυτά για τους Χριστιανούς των πρώτων χρόνων ούτε καν τολμάμε να τα διανοηθούμε.
Εάν θέλουμε να φθάσουμε στη δόξα και στην πνευματικότητα της πρώτης Εκκλησίας, ας αρχίσει τουλάχιστον μια διαφάνεια.
ΔΙΟΤΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ,
ΟΥΤΕ ΚΑΘΑΡΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ,
ΟΥΤΕ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΤΕΡΧΕΤΑΙ,
ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΑΘΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΟΥ ΦΩΛΙΑΖΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑΛΑΝΙΖΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΚΑΙ ΠΟΙΜΑΙΝΟΜΕΝΗ».
(«Χριστιανική Σπίθα» - ΜΑΡΤΙΟΣ 2005)
xrspiyha@otenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: